M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

diumenge, 5 de març del 2017

RITA LEVI-MONTALCINI

Rita Levi-Montalcini va nàixer a Torí el 22 d'abril de 1909 i va morir el 30 de desembre de 2012 a Roma.
Va ser una médica i neuróloga Italo-Estadounidensa.
Va estudiar medicina a la universitat de Torí on es va graduar el 1936. Pels seus orígens jueus es va veure obligada a abandonar Itàlia durant la segona guerra mundial traslladant-se a els Estats Units. Allí va treballar al laboratori Víctor Hambueger de l'institut de zoologia de la universitat Washington de Saint-Louis, de la qual fou professora el 1958.

A l'any 1962 retornà a Itàlia per establir un laboratori de recerca a Roma, entre 1961 i 1969 dirigí el centre de recerca Neurològica del CANT.

En 1986 li van donar el premi Nobel de Medicina i fisiologia pels seus treballs sobre els factors del creixement.
Durant la segona guerra mundial i abans d'abandonar el seu país, Montalcini inicià els seus estudis sobre els axons embrionaris, la prolongació Citoplasmàtica de la neurona en un laboratori precari situat a casa seva.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !