M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

diumenge, 5 de març del 2017

JOSEFA YZUEL



                                                JOSEFA YZUEL

Nom:María Josefa Yzuel Giménez.
Marí Josefa Yzuel Giménezva nàixer al 1940 en Jaca (Espanya)Actualment te avui 77 anys.És una física optica Espanyola.Va ser la primera dona a Espanya que va optindre la titulació de professora agregada d'universitat en l'àrea física 1971 i en 1982 va ser nomenada catedràtica.Va fundar el laboratori de Processat d'Imatges a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i al llarg de la seva carrera ha estat premiada i reconeguda per les seves investigacións.Tant a nivell nacional com internacional.Entre els últims reconeixements, destaquen la medalla Reial Societat Espanyola de Física en 2015 per les seues aportacions decisives en el camp de l'òptica,l'economana de la creu d'alfons X el savi o el seu paper com a  presidenta de la Societat Espanyola l'òptica 1993-1996.Els seus últims vint anys ha estat treballant en filtres de transmissió no uniforme per la millorade la qualitat dels sistemes òptics formadors d'imatges.
FI

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !