M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

diumenge, 5 de març del 2017

HIPÀTIA

Va nàixer en el any 370 d. c. a Març en Alexandria. (Egipte)

Va morir al any 415 d.c. a Març en Alexandria. Un dia quan tornava a casa pel carrer la van agafar dues fànatics cristians. La van dur a una esglèsia on la van despullar i assassinar.



Era matemàtica, filòsofa, astrònoma, escriptora, inventora i astròloga.

Va col.laborar en l'obra de el seu pare. Que s'anomenava Teó.

Fou membre i cap de l'Escola neoplatònica . És considerada la primera dona coneguda que féu una contribució substancial al desenvolupament de la matemàtica.

También deien que era bella, graciosa i modesta😊.




Va posar un comentari de l'Aritmerica.
Va Fer un canon astronòmic.
Sinesi també la va defendre con a inventora del astrolabio.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !