M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dilluns, 6 de març del 2017

Hedy Lamarr

Hedy Lamarr va nàixer el 9 de novembre de 1914 a Viena Austria, la seva familia era jueva i se'n va anar a Estats Units fugint del seu marit que era molt gelós.

Ella va ser actriu, productora i inventora, va ser la primera dona en eixir nua al cine, cosa que no li va agradar al se marit, i per això va deixar el cine, i es va dedicar a desenvolupar els camps de l’enginyeria i tecnologia.

Va guanyar els premis EFF Pioneer Award que el va guanyar a 1997 i el National Inventor Hall of Fame a 1938.

Al 1941 amb George Antheil va inventar uns torpets radioguiats impossibles de detectar, utilitzan una tecnologia que encara s’utilitza per al GPS, la WI-FI i la comunicació entre naus espacils.

Va morir el 19 de gener del 2000, amb 86 anys a Orlando, Estats Units.
                                   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !