M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre. Confucio, 551-479 a.

dilluns, 6 de març del 2017

Ángeles Alvariño


María de los Ángeles Alvariño Gonzalez, va nàixer al 3 d'Octubre del 1916 a Ferrol en Galicia.
Ángeles  Alvariño va ser una oceànografa, zoòloga i professora espanyola .
En 1953-1954 va ser la primera dona científica en un buc oceànografic Britànic el Sarsia. A partir del 1956 va realitzar les seves recerques als Estats Units. Va descobrir 22 especies d'organismes marins, Ángeles Alvariño va ser la figura escollida per la REAL ACADÈMIA GALEGA DE CIÈNCIES (RAGC) per a celebrar l'1 de juny, el dia de les ciències a Galícia, en la qual per primer vegada és va rendir homenatge a una investigadora.

Els premis que va aconeseguir van ser:
·Reconeixement com a exemple de dona científica en Women Tech World
· 1995: Medalla de Plata per la Junta de Galícia
· 2011 Es bota l'Ángeles Alvariño, ell buc de recerca de l'Institut Español d'Oceanografia entra en funcionament el 2012.
· 2015. La Real Acadèmia Galega de Ciències (RAGC) va celebrar l'1 de juny, el Dia de la Ciència a Galícia amb l'homenatge per primera vegada a una investigadora dona: l'oceanògrafa Ángeles Alvariño.

La seva mort per desgracia va sel al 29 de maig del 2005 als(88 anys) a California.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar el teu comentari !